Competitie Marktplaats

Competitie Marktplaats

Competitieteam nog niet compleet?

Bekijk de advertenties

Uitslagen invoeren

Met ingang van 2019 moet direct na afloop van de competitiewedstrijd de uitslagen worden ingevoerd. Vaak zijn de aanvoerders van de competitieteams uitslagengedelegeerde, zodat zij zelf meteen de uitslagen kunnen invoeren. Sommige verenigingen kiezen ervoor om de uitslagen te laten invoeren door de Verenigingscompetitieleider (VCL).

Als uitslagengedelegeerde geef je de uitslagen direct na afloop van de wedstrijd door in MijnKNLTB. Het tijdig invoeren van de uitslagen is van groot belang aangezien de aanvoerder van de bezoekende ploeg voor het verlaten van het park de digitaal ingevoerde wedstrijduitslagen van de betreffende speeldag op juistheid moet controleren. Ook als een wedstrijd niet is (af)gespeeld, dan moet je op de betreffende speeldag bij wedstrijdstatus aangeven wat de reden hiervoor is.

Hoe word ik uitslagengedelegeerde?

De VCL van jouw vereniging kan aangeven wie de rechten van uitslagengedelegeerde mag hebben. Wil jij voor jouw team graag de uitslagen invoeren dan kun je dit doorgeven aan jouw VCL.

Wedstrijdformulier invullen

Na elke competitiedag moet de aanvoerder van het thuisspelende competitieteam het wedstrijdformulier invullen. Heb je vragen over het invullen van het wedstrijdformulier? Kijk dan hier.

Verkeerde uitslag ingevoerd?

Het kan voorkomen dat er bij het invoeren van de wedstrijduitslag een fout is gemaakt. Zodra de wedstrijduitslag digitaal verstuurd is kan de VCL van jouw vereniging de uitslag corrigeren. De VCL kan uiterlijk 7 dagen na de speeldag van een thuiswedstrijd aanpassen, bijvoorbeeld de speler of partijuitslag. De VCL van de uitspelende ploeg ontvangt – net als de VCL van de thuisspelende ploeg– een e-mailbevestiging per wijziging. 

Veelgestelde vragen

Hoe vul ik het wedstrijdformulier in?

Bij het wedstrijdformulier zit een uitleg toegevoegd. Deze is ook digitaal beschikbaar.

Ik heb een verkeerde uitslag ingevoerd. Hoe pas ik deze aan?

Zodra de wedstrijduitslag digitaal verstuurd is kan de Verenigingscompetitieleider van jouw vereniging de uitslag corrigeren. De VCL kan uiterlijk 7 dagen na de speeldag van een thuiswedstrijd aanpassen, bijvoorbeeld de speler of partijuitslag. 

Waarom kan ik geen uitslagen invoeren?

Je club heeft je waarschijnlijk nog niet de rechten gegeven om uitslagen in te voeren of je termijn is inmiddels verlopen. Voor het invoeren van uitslagen moet de rol van 'functionaris uitslagengedelegeerde' toegekend zijn aan je bondsnummer. Neem contact op met de Verenigingscompetitieleider van je club voor het toekennen van de rechten.